سیم خاردار

  • تالیف شده در : 1400/10/29
  • سیم خاردار جزو یکی از کاربردی ترین ابزار برای آن دسته از افرادی به شمار می رود که میخواهند به بهترین نحو از خانه، زمین و یا باغ خود مراقبت کنند. در زمان های نه چندان دور، برخی از افراد به واسطه ابزارهای دستی و طبیعی مانند بوته های خاردار، این عمل را انجام می دادند. پس از مدت ها و با ساخته شدن ابزارهای صنعتی به بازار، سیم های خاردار جایگزین بسیار مناسبی از هر نظر برای حفاظ های طبیعی بودند. مهم ترین ملاکی که باعث می شد کشاورزان و دیگر افراد از سیم خاردار برای حفاظت از محل مورد خود استفاده کنند، دوام آن است. سیم خاردار به واسطه اینکه از جنس فلز است، می تواند به خوبی در برابر شرایط جوی و حتی در برابر نفوذ انسان ها و حیوانات نیز به خوبی مقاومت کند. در این مقاله ما قصد داریم تا در خصوص سیم خاردار و کاربردهای آن و برخی از مشخصات فنی که شما برای خرید آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر شما هم اگر قصد خرید سیم خاردار را دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    سییم خاردار
    سیم خاردار

    کاربرد سیم خاردار

    از سیم خاردار به وفور در محل های زیادی استفاده می شود. اکثراً آقایان اولین برخورد نزدیکی که با سیم خاردار داشتند، در دوران سربازی و محوطه پادگان ها و مراکز نظامی بوده است. از سیم خاردار معمولاً زمانی استفاده می شود که قصد داشته باشند از نفوذ عوامل خارجی به یک محوطه اعم از نظامی و غیر نظامی جلوگیری کنند. کاربرد بعدی که می توان برای سیم خاردار عنوان کرد، حفاظت از ورود حیوانات به باغ ها است. یکی از دغدغه های مهم و اصلی برخی از کشاورزان این است که بتوانند از محصول خود تا مرحله برداشت به خوبی محافظت کنند که بی شک استفاده از سیم خاردار و توری فلزی یک راهکار بسیار عالی خواهد بود.

    کاربرد سیم خاردار
    کاربرد سیم خاردار

    قیمت سیم خاردار

    اگر شما هم قصد خرید سیم خاردار دارید و اطلاع از قیمت آن ندارید، بهتر است قبل از خرید به نکات مهمی که برای شما باز گو می کنیم دقت کامل داشته باشید. اولین مورد در خرید سیم خاردار این است که مشخص کنید دقیقا برای چه کاری این سیم خاردار را نیاز دارید. معمولاً جنس سیم خاردار بنا به محل استفاه مقداری متفاوت است. به عنوان مثال سیم خاردار گالوانیزه که قدرت و دوام آن بیشتر است و از نظر ظاهری نیز، رنگی سفید به خود گرفته است، معمولاً در مراکزی استفاده می شود که ظاهر آن مهم باشد. دومین شاخصه مهم در تعیین قیمت سیم خاردار،‌ متراژ درخواستی است که طبیعتاً به میزان افزایش متراژ هزینه آن نیز بیشتر خواهد شد. برای اطلاع از قیمت های به روز انواع سیم خاردار می توانید به سایت ماهور بتن مراجعه کنید.

    قیمت سیم خاردار درجه یک
    قیمت سیم خاردار

    انواع سیم خاردار و مشخصات آن‌ها

    به طور کلی سیم های خاردار به دو نوع خطی و حلقوی تقسیم می شوند. اکثر افراد تا اسم سیم خاردار را که می شنوند، یک سیم با خارهای فلزی و به صورت حلقه ای در ذهنشان پدیدار می شود. اما شاید برای شما هم جالب باشد که سیم خاردار به صورت خطی نیز وجود دارد. نوع حلقوی سیم خاردار نیز به دو دسته سیم خاردار حلقویِ سوزنی و سیم خاردار حلقویِ تیغی تقسیم می شوند. در نوع سوزنی، سیم خادرار مانند یک سیم به فواصل مختلف به شکل یک سوزن دیده می شود. در نوع تیغی اما این مورد کمی متفاوت است و به جای وجود جسم های سوزنی، یک قطعه از ورق گالوانیزه که به صورت تیغ است دیده می شود.

    مشخصات فنی سیم خاردار

    همانگونه که گفته شد، استفاده از سیم خاردار می تواند نفوذ و آسیب حیوانات به باغات و یا حتی نفوذ افراد به خوبی جلوگیری کند. تجربه این را ثابت کرده است آن دسته از کشاورزانی که از سیم خاردار حلقوی و یا خطی در حفاظت از باغ خود استفاده کرده اند، توانسته اند محصول بهتری را برداشت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات سیم خاردار و انواع توری فلزی می توانید به سایت ماهور بتن مراجعه نمایید.

    مشخصات سیم خاردار
    مشخصات فنی سیم خاردار

    جنس سیم خاردار

    سیم خاردار به طور کلی از فولاد تشکیل می شود. پس از ذوب فولاد و قرار گیری در دستگاه های مخصوص، ابتدا به صورت سیم مفتول در حلقه های بسیار بزرگ تولید می شود و پس از آن توسط دستگاه های مخصوص تبدیل به سیم خاردار می شد. سیم های خاردار اکثراً به شکل گالوانیزه تولید می شوند تا بتوانند به خوبی در برابر باران و آفتاب تحمل داشته باشند. گالوانیزه شدن سیم های خاردار نیز معمولاً به روش گرم است.