پایه بتنی کیوی

  • تالیف شده در : 1400/09/28
  • آیا تا به امروز برای شما سوال به وجود آمده است که این میوه های بسیار خوشمزه ای که در سبد غذایی همه افراد قرار دارد، چگونه و طی چه فرایندی به وجود آمده است. کشاورزان بسیاری در کشور عزیزمان ایران هستند که با مشقت زیاد محصولات خود را تولید و به بازار عرضه می کنند. اما گاهی استفاده از ابزارها به خوبی توانسته از بار این مشقت و سختی کشاورزان بکاهد. ابزارهایی که برای باغ های مختلف طراحی و تولید شده اند. یکی از باغ هایی که پرورش محصول آن نیاز به استفاده از علم روز و ابزارهای کشاورزی دارد، تولید کیوی است. میوه کیوی یکی از لذیذ ترین میوه هایی است که هر انسانی می تواند در طول زندگی از آن استفاده کند. برای باغ هایی مانند، باغ کیوی معمولاً کشاورزان از پایه بتنی کیوی کمک می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص پایه بتن کیوی و نقش مهم آن در ارتقای کیفیت و کمیت محصول نهایی بیشتر توضیح دهیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    تماس با ما

     

    پایه بتنی باغ کیوی به چه صورت انجام می شود

    پایه بتنی کیوی مانند پایه های بتنی انگور یک فرایند مشخصی را در نحوه تولید پشت سر می گذارند. اما این مورد در خصوص نحوه انجام مقداری متفاوت است. پایه های بتنی انگور اینگونه بود شما یک تیرک بتنی را در ابتدا و انتهای ردیف قرار می دادید و بعد از آن پایه های بتنی را در فاصله چهار متری از هم قرار می گرفت. اما در باغ کیوی به اینگونه است که شما به واسطه پایه هایی که به شکل حرف (T) هستند این عمل را انجام می دهید. به این نوع از داربستی کردن باغ کیوی، نوع صلیبی می گویند. ابتدا این پایه ها را در ردیف های مختلف و با فاصله حدود چهار متر قرار می دهید و به واسطه سیم های مخصوص عمل سیم کشی را انجام می دهید. استفاده از پایه ها در باغ های کیوی می تواند باعث شود که محصول در برابر سرما زدگی مقاومت بیشتری داشته باشد.

    پایه بتنی برای باغ کیوی
    پایه بتنی باغ کیوی به چه صورت انجام می شود

    مزایای پایه بتنی در باغ کیوی

    استفاده از پایه بتنی کیوی مزیت های فراوانی را به همراه دارد. مهم ترین مزیتی که این روش دارد این است که درخت کیوی زمانی بهتر رشد می کند که شاخه آن به صورت ایستاده قرار داشته باشد. استفاده از پایه بتنی کیوی می تواند کمک تا مواد غذایی و آب از طریق ریشه زودتر به برگ ها برسد و رشد چشمگیری داشته باشد. دومین مزیت استفاده از این پایه ها این است که برداشت محصول را به طرز چشمگیری راحت می کند. در این حالت میوه های کیوی در دسترس افراد قرار می گیرد و همچنین باعث می شود تا محصولی از دید پنهان نشود. سومین مزیت استفاده از این پایه ها این است که شما به راحتی می توانید عمل کود دهی و سم پاشی را انجام دهید. چهارمین مزیتی که می توان در خصوص استفاده از پایه بتنی انگور عنوان کرد، دوری از آفات و بیماری های خاکی است. شما می توانید انواع پایه های بتنی را در سایت *** بشناسید و در باره آن ها مطالعه کنید.

    پایه بتنی برای باغ کیوی
    مزایای پایه بتنی در باغ کیوی

    هزینه داربست باغ کیوی

    هزینه داربست باغ کیوی به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین موردی که در این مورد تاثیر گذار است، تعداد پایه ها و کیفیت پایه ها است. طبیعتاً هر مقدار که تعداد پایه ها بیشتر باشد و کیفیت آن ها نیز بالاتر باشد، قیمت بیشتری خواهد داشت. همانگونه می دانید، در پایه های بتنی از مقداری میلگرد و یا سیم های قطور به جهت حفظ استحکام پایه ها نیز استفاده می کنند که همین مورد خود سبب افزایش کیفیت و قیمت یک محصول می شود. شما می توانید برای اطلاع از قیمت های به روز انواع پایه بتنی به سایت ماهور بتن مراجعه کنید.

    مزایای داربست کردن باغ کیوی
    هزینه داربست باغ کیوی

    پایه بتنی جهت داربستی کردن باغ کیوی

    اکثر کشاورزانی که مشغول به پرورش و تولید محصولی مانند کیوی هستند، با این امر کاملا آشنا هستند که استفاده از پایه های بتنی و غیر بتنی تا چه حد می تواند به رشد محصول و ارتقای کیفیت آن ها کمک کند. استفاده از پایه بتنی جهت داربستی کردن باغ کیوی باعث می شود تا آبیاری محصول دقیق تر صورت بگیرد و همچنین باعث می شود از هدر رفت آب نیز جلوگیری شود. اما یک نکته مهم و ضروری این است که اگر شما قصد کاشت درخت کیوی را دارید، از نظر اصولی بهتر است شما پیش از آن که اقدام به کاشت نهال های خود بکنید، ابتدا پایه ها را نصب کنید. این کار سبب می شود تا شما بعد از رشد نهال، در خصوص هدایت شاخه ها به بالای سیم ها با مشکل رو به رو نشوید.