مفتول گالوانیزه

  • تالیف شده در : 1400/10/29
  • مفتول گالوانیزه نامی بسیار آشنا برای تمامی افرادی است که در صنعت‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. سیم مفتول تقریباً جزء مصالح و متریال‌های اساسی هر صنعتی به شمار می‌رود. یکی از کاربردهای مهمی که این سیم دارد، آن است که در ساخت حفاظ‌های سیمی دور باغ استفاده می‌کنند. فنس‌های فلزی که اکثر کشاورزان برای حصارکشی دور باغ خود از آن استفاده می‌کنند به خود خودی نمی‌تواند در جای خود بایستد که باید با کمک پایه‌های بتنی و سیم مفتول آن را محکم در جای خود قرارداد. سیم مفتول گالوانیزه یکی از انواع مفتول‌ها است که می‌تواند در برابر شرایط جوی بسیار بد نیز تحمل کند. برای اطلاع از قیمت و انواع مفتول گالوانیزه، می‌توانید به سایت ماهور بتن مراجعه کنید.

    تولید مفتول گالوانیزه سفید

    سیم‌های مفتول پس از تولید شدن به‌ صورت خام این توان را ندارند که در برابر شرایط جوی، زنگ‌زدگی و خوردگی از خود مقاومت بالایی نشان بدهند و به همین دلیل با انجام فرایندی که به آن عمل گالوانیزه کردن و یا گالوانیزاسیون گفته می‌شود، مقاومت آن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشند. به این نوع از سیم‌ها، سیم گالوانیزه سفید نیز گفته می‌شود. عمل گالوانیزه کردن سیم‌های مفتول معمولاً به دو روش سر و گرم انجام می‌شود که فرایند هرکدام بسیار متفاوت است. تولید سیم گالوانیزه به روش گرم یکی از روش‌هایی است که در کشور عزیزمان ایران انجام می‌شود. این نوع گالوانیزه کردن، بسیار قوی‌تر از نوع سرد آن است. در این روش، ابتدا سیم تولید شده را در یک استخر پُر ازروی قرار می‌دهند و با واکنش دادن بین روی و فلز، لایه‌ای بر روی سیم تشکیل می‌شود. در روش سرد این فرایند متفاوت است. در روش گالوانیزه کردنِ سرد، ابتدا به‌واسطه الکترولیز فلز روی را بر روی سیم قرار می‌دهند.

    مفتول گالوانیزه
    تولید مفتول گالوانیزه سفید

    خرید مفتول سفید

    همان گونه که در خصوص اهمیت سیم مفتول گفته شد، از این سیم در بسیاری از صنعت‌ها استفاده می‌کنند. برای خرید مفتول سفید باید شما ابتدا نیاز خود را بدانید تا بتوانید نوع درست را انتخاب کنید. مفتول سفید در قطرهای مختلفی تولید می‌شود و هر قطر یک قیمت به خصوصی دارد که در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره خرید و اطلاع از قیمت سیم مفتول سفید می‌توانید به سایت ماهور بتن مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان بهره‌مند شوید.

    خرید مفتول سفید
    خرید مفتول سفید

    قیمت مفتول گالوانیزه

    اما مسئله مهمی که هر شخص قبل از خرید و استفاده از سیم‌های مفتول به آن دقت زیادی دارد، قیمت سیم مفتول است. سیم مفتول سفید یا گالوانیزه دارای انواع مختلفی است و همین تعدد باعث شده تا قیمت‌های مختلفی نیز برای آن ذکر شود. اما باید این نکته مهم را بدانید که اصلی‌ترین ملاک برای تعیین قیمت مفتول سفید نوع تولید آن است. سیم مفتول سفید که به روش گرم عمل گالوانیزه شدن آن انجام شده باشد، معمولاً دارای قطر بیشتری است و همین امر سبب می‌شود تا کیفیت آن نیز افزایش پیدا کند. ذکر این نکته هم شاید برای شما جالب باشد که کشور عزیزمان ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی سیم‌های مفتول گالوانیزه به روش گرم است.

    قیمت مفتول گالوانیزه
    قیمت مفتول گالوانیزه

    سیم رابیتس‌بندی

    اگر شما هم حتی یک روز درگیر مسائل ساختمانی شده باشد، بی شک نام رابیتس به گوشتان خورده است. در صنعت ساختمان‌سازی، معماران و استادان ساختمان برای اینکه بتوانند مصالح را به‌خوبی بر روی یک سطح نگه دارند، از رابیتس استفاده می‌کنند. استادان ساختمان معمولاً برای مهار رابیتس‌ها به روش‌های مختلفی عمل می‌کنند که شایع‌ترین روش آن استفاده از سیم رابیتس بنده است. در این روش، با استفاده از سیم‌های مخصوص رابیتس را به محلی که مورد نظرشان است متصل می‌کنند. رابیتس دارای انواع مختلفی است و قیمت آن به نسبت وزن آن افزایش و یا کاهش پیدا می‌کند.

    وزن هر متر سیم گالوانیزه

    سؤال مهمی که شاید برای شما به وجود آمده باشد که وزن هر متر سیم گالوانیزه چقدر است. در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که وزن هر متر سیم بستگی به نوع محلی دارد که سیم مفتول قرار است در آن جا قرار بگیرد. طبیعتاً از سیم رابیتس‌بندی در اتصال فنس به پایه‌ها استفاده نمی‌شود و این عمل نیازمند استفاده از یک سیم با قطر بالا است. قطر سیم‌های گالوانیزه معمولاً از یک و نیم میلی‌متر شروع می‌شود و تا حدود پنج میلی‌متر ادامه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص وزن هر متر سیم گالوانیزه می‌توانید به سایت ماهور بتن مراجعه نمایید.

    سیم گالوانیزه
    وزن هر متر سیم گالوانیزه

    کاربرد سیم گالوانیزه        

    از سیم گالوانیزه در محل‌های بسیار زیادی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آن، ایجاد حصارها در اطراف باغ است. سیم گالوانیزه به‌واسطه عملیاتی که بر روی آن انجام شده، می‌تواند در برابر زنگ‌زدگی و خورندگی مقاومت کند و به همین دلیل یک انتخاب بسیار مناسب برای حصارکشی باغ‌ها خواهد بود. همچنین از این سیم در صنعت ساختمان‌سازی نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این موارد، از سیم مفتول گالوانیزه در ساخت باغ‌های مدرن نیز استفاده می‌شود. در روش داربست انگور، کشاورزان به‌واسطه سیم‌های مفتول درختان انگور خود را بر روی آن‌ها قرار می‌دهند.