باغ انگور مدرن

  • تالیف شده در : 1400/09/23
  • کشاورزی به شیوه های سنتی با گذر زمان به مرور به فراموشی سپرده شده است. یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق پیشرفت تکنولوژی بوده است. پیشرفت تکنولوژی توانسته به بهره وری یک باغ به طور چشم گیری تاثیر زیادی بگذارد. به عنوان مثال اگر یک کشاورز از یک هکتار زمین خود سالی دو تن محصول برداشت می کرد، با پیشرفت تکنولوژی و علم کشاورزی، توانسته از همان زمین حدود 4 تن محصول برداشت کند. یکی از سخت ترین محصولات کشاورزی که برای پرورش آن باید مشقت زیادی را تحمل کنید، پرورش انگور است. اما به لطف علم کشاورزی و استفاده از ابزارها یک کشاورز دیگر مانند سابق نیازی به پشت سر گذاشتن سختی ها زیاد نیست و به راحتی می تواند محصول با کیفیت تر را تولید کند. باغ انگور مدرن جزو آن دسته از باغ هایی است که با استفاده از علم کشاورزی و تنها با چند ابزار ساده امکان برپایی آن را خواهید داشت. ما قصد داریم تا در این مقاله شما را با باغ انگور مدرن و چگونگی احداث آن بیشتر آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این باره به سایت ماهور بتن  که تولید کننده انواع ابزارهای باغداری مدرن است مراجعه کنید.

    تماس با ما

     

    تبدیل باغ انگور سنتی به داربستی

    تبدیل باع انگور سنتی به داربستی کار دشواری نیست. برای اینکه شما بتوانید به این عمل دست پیدا کنید کافی است تا از چندین تیرچه، ستون و یا پایه در باغ خود بهره ببرید. با استفاده از این ابزار شما می توانید بوته های انگور خود را که قبلا بر روی زمین رشد پیدا کردند را به روی سیم های متصل شده به این ستون ها منتقل کنید تا بوته ها بتوانند آفتاب بیشتری برای رشد داشته باشند. نکته مهم و اساسی در خصوص تبدیل باغ انگور سنتی به باغ انگور مدرن این است که شما باید از ستون های متناسب با ارتفاع بوته های خود تهیه کنید. طبیعتاً استفاده نکردن از ستون های متناسب با ارتفاع بوته های خود، باعث می شود تا بوته های شما در مقایسه با شیوه سنتی تغییر ملموسی نداشته باشد. پیشنهاد ما این است که به جای تبدیل باغ سنتی به یک باغ مدرن، از بیس و پایه، یک باغ مدرن راه اندازی کنید. ما در ادامه به راهکارهای احداث یک باغ ایستاده پرداخته ایم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    باغ انگور داربستی مدرن
    تبدیل باغ انگور سنتی به داربستی

    ارتفاع پایه های بتنی چقدر باید باشد؟

    همانگونه که در متون بالا به آن اشاره شد، ارتفاع پایه های بتنی باید با بوته های شما همخوانی داشته باشد. در حالت استاندارد پایه ها باید ارتفاعی دو و نیم متری داشته باشند که نیم متر آن بر زیر خاک قرار می گیرد و دو متر آن بیرون خاک قرار می گیرد.

    ارتفاع پایه های بتنی
    ارتفاع پایه های بتنی چقدر باید باشد؟

    ابزار های احداث باغ انگور مدرن را از کجا باید تهیه کنیم؟

    یک سوال مهمی که برای علاقه مندان به پرورش انگور پیش می آید این است که ابزار هایی مانند پایه بتنی، تیرچه ها و دیگر ابزار را باید از کجا تهیه کنیم. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شرکت های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارند که یکی از برترین شرکت های تولید این ابزار شرکت ماهور بتن است. این شرکت با استفاده از مصالح مرغوب و بهره گیری از ابزار به روز برای تولید ابزارها توانسته گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید. شما می توانید برای آشنایی با محصولات بیشتر به سایت ماهور بتن مراجعه کنید.