ستون سیمانی انگور

  • تالیف شده در : 1400/09/23
  • در روزگاری نه چندان دور، اغلب کشاورزان برای حفاظت از باغ های خود از ابزاری مانند حصار های چوبی استفاده می کردند. حصار کردن یک دغدغه برای کشارزان به حساب می رفت. باغ دارهایی که باغ آن ها محصولی مانند انگور داشت، می باست علاوه بر اینکه به فکر حصار دور باغ خود باشند، باید به این مقوله هم فکر می کردند که برای رشد بهتر انگور های خود باید از ستون هایی برای رشد انگور ها نیز استفاده کنند.

    ارسال ستون سیمانی برای تهران

    بعد از گذشت زمان، ستون سیمانی انگور جای ستون های چوبی را پر کرد. نقش اصلی ستون های سیمانی انگور این بود که به فضای کافی برای رشد بوته های انگور را فراهم کنند و همچنین فشاری که به واسطه وزن محصول بر روی بوته وارد می شد را خنثی کنند. ما در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از ویژگی های این ستون سیمانی انگور آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    تماس با ما

     

    تیرچه ستونی بتنی

    معمولاً نام تیرچه که به میان می آید اکثر مردم یاد محصولات ساختمانی می افتند. شاید ای نکته برای شما هم جالب باشد که از تیرچه علاوه بر ساختن یک ساختمان استفاده می شود، در باغ های انگور نیز استفاده می شود. تیرچه های ستونی بتنی عمولا از میل گرد های با ضخامت بالا تهیه می شوند. نقش اصلی این تیرچه در صنعت باغداری، حفظ و ثابت دیگر ستون های باغ است و به همین دلیل از میل گرد های ضخیم برای ساخت آن کمک می گیرند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تیرچه ستونی بتنی به سایت ماهور بتن بهکه یک سایت تخصصی در این زمینه است مراجعه کنید.

    تیرچه ستون سیمانی
    تیرچه ستونی بتنی

    قالب پایه بتنی

    پایه های بتنی یکی از اجزاء جدا نشدنی در باغ های انگور به شمار می رود. به عبارتی اگر شما یک باغدار انگور هستید و از این ایه ها استفاده نمی کنید باید بدانید که محصول نهایی شما به مراتب بی کیفیت تر از باغدارانی است که از پایه های بتنی استفاده می کنند. قالب پایه بتنی معمولاً از چند وجه مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی پایه های بتنی به دو نوع گرد و مربعی طراحی و تولید می شوند. پایه های مربعی که با قالب های معمولی تهیه می توان آن ها را تولید کرد. اما قالب های بتنی گرد مقداری متفاوت تر از پایه های مربعی هستند و از قالب های مخصوصی برای تولید آن ها باید استفاده کرد.

    تیرچه ستون سیمانی

    ستون سیمانی انگور یا همان تیرچه ستون سیمانی به نوعی از پپایه های بتنی اطلاق می شود که از میلگردهای بسیار ضخیم و با قطر بالا در ساخت آن استفاده کرده اند. این نوع تیرچه ها همانگونه که گفته شد اکثرا به عنوان پایه نگهدارنده باقی ستون ها استفاده می شود. استفاده از ستون سیمانی انگور باعث می شود تا شما بتوانید به راحتی محصولی با کیفیت داشته باشید. استفاده از ابزار ها همواره توانسته بارهای بسیار بزرگی را از دوش باغداران بر دارد که ستون سیمانی انگور نیز یک ابزار بسیار مفید به شمار می رود.

    تیرچه ستون سیمانی
    تیرچه ستون سیمانی

    مزایا و معایب ستون سیمانی انگور

    ستون سیمانی انگور مانند هر ابزاری دارای مزیت و معایبی است. اگر بخواهیم به معایب این نوع از ستون سیمانی بپردازیم، تعداد آن کمتر از انگشتان یک دست خواهد بود. وزن سنگین و عدم چهره زیبای ستون سیمانی انگور جزو معدود معایب آن به شمار می رود. در خصوص مزیت های این ستون ها شاید جالب باشد که بدانید وزن سنگین آن ها علاوه بر معایب آن به شمار می رود، جزء مزیت های آن نیز به حساب می آید. وزن سنگین آن باعث شده تا سارقان نتوانند به راحتی آن ها را مورد سرقت قرار دهند. مزیت بعدی ستون های سیمانی این است که به راحتی می تواند مقدار آبی که یک کشاورز در حالت عادی به بوته های انگور خود می دهد را کاهش و علاوه بر آن، کنترل کند. مزیت بعدی تحمل فشار وزن محصولات است تا به خود بوته آسیب وارد نکند.

    مزایای ستون سیمانی

    کاربرد ستون سیمانی در باغ انگور

    ستون سیمانی در باغ انگور کاربردهای فراوانی دارد. اولین کاربرد این ستون ها حفظ انسجام پایه های درون باغ است. این ستون ها به دلیل اینکه از میلگرد قطور درست شده است، می تواند انسجام کافی را حفظ کند. کاربرد بعدی این نوع از ستون ها این است که به شما کمک می کند تا در روند تولید یک محصول با کیفیت کار آسان تری را در پیش داشته باشید. شما عزیزان می توانید به سایت ماهور بتن که یک سایت کاملا تخصصی در خصوص تهیه ستون های سیمانی است مراجعه و از مطالب مفید آن بهره ببرید.