قیمت فنس

  • تالیف شده در : 1400/10/27
  • حصارکشی یا فنس‌کشی یکی از متداول‌ترین کارها برای تعیین حریم و حفاظت محیطی به شمار می‌آید. با پیشرفت بشریت، صنعت فنس‌کشی هم به‌ تبع آن دچار تحول و تغییرات بسیار زیاد شده تا بتواند با ارتقاء کیفیت و خدمات بهتر نیاز این قسمت از خدمات جامعه را تأمین کند. با کمی دقت متوجه می‌شویم که محدوده بسیاری از زمین‌ها، باغ و باغچه‌ها، مزارع و حتی اماکن خاص که نیاز به حراست و نگهداری دارند ازجمله مراکز نظامی و امنیتی، پارک‌های جنگلی و یا مراتع دام‌های اهلی یا فضای نگهداری حیوانات وحشی همگی از این صنعت بهره‌مند هستند و گاهی حتی برای حریم انواع ساختمان و خانه و ویلا هم در مناطق خاصی از حصارکشی یا فنس‌کشی استفاده می‌شود. اما نکته مهم و اساسی که بسیاری از افراد ممکن است برایشان این سؤال پیش بیاید این است که قیمت فنس و انجام آن چه مقداری است و چه مدت طول خواهد کشید. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با قیمت فنس بیشتر آشنا کنیم، پس پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    حصارکشی
    حصار کشی

    هزینه فنس‌کشی دور زمین 

    یکی از کاربردهای فنس، استفاده از آن در فنس‌کشی دور زمین است. کشاورزان برای زمین‌های کشاورزی خود که معمولاً محصولاتی مانند ذرت، گندم، جو و دیگر محصولات هستند، اقدامات حفاظتی پیش‌بینی می‌کنند. در زمان‌های قدیم، برای حصارکشی دور زمین کشاورزی از چوب و تن درختان استفاده می‌کردند که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، آن‌ها جای خود را به فنس‌های فلزی دادند. نکته اصلی در فنس‌کشی دور باغ هزینه آن است. انتخاب یک فنس بادوام و کیفیت مناسب یکی از دغدغه‌های کشاورزان بود. هزینه فنس بسته به نوع و کیفیت آن متغیر است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ماهور بتن، از قیمت‌های به‌ روز فنس مطلع شوید.  

    هزینه فنس کشی

    هزینه فنس‌کشی دور باغ

    یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که از فنس استفاده می‌شود، باغات است. فنس‌کشی دور باغ همواره از مهم‌ترین نکاتی بوده که یک کشاورز برای حفاظت از باغ باید آن را به نحو احسن انجام بدهد. با آمدن فنس‌های فلزی این نگرانی تقریباً رفع شده است. اصلی‌ترین مورد در خصوص هزینه فنس کشی دور باغ، متراژ باغ شما است. طبیعتاً به هر میزانی که شما متراژ بیشتری داشته باشید، هزینه بیشتری نیز برای فنس کشی آن باید متقبل شوید. علاوه بر متراژ مواردی همچون آلیاژ و کیفیت فنس نیز در میزان قیمت فنس تاثیر بسزایی دارد.

    قیمت انواع فنس

    شاید این سؤال برای شما هم پیش‌ آمده باشد که آیا نوع فنس در قیمت آن تأثیری دارد یا خیر. در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که نوع فنس تأثیر مستقیم در نحوه قیمت‌ گذاری آن خواهد داشت. توری و پایه یا تیرچه مهم‌ترین اجزای فنس‌کشی هستند که در کنار یا مجزا از این‌ها از سیم‌ خاردار و بتن هم استفاده می‌کنند توری از جنس‌های مختلف وجود دارد ولی متداول‌ترین نوع آن از مفتول‌های گالوانیزه بافته می‌شود که قابلیت استحکام در شرایط متفاوت آب‌وهوایی و نفوذ برخی حیوانات و در جلوگیری از عبور انسان‌ها مفیدتر است قیمت توری‌های فلزی به ۲ مدل محاسبه می‌شود مدل اول کیلویی است در خرید کیلویی توری جنس مفتول درصد گالوانیزه و همچنین وزن کالا نقش اساسی را دارند که قیمت حدودی آن امروز بین ۱۳ تا ۲۵ هزار تومان در هر کیلو است مدل دوم متر مکعبی است در محاسبه قیمت توری به‌ صورت متر مکعبی غیر از مرغوبیت مفتولی و گالوانیزه قطر مفتول و اندازهۂ شبکه بافت که در اصطلاح چشمه می‌گویند در قیمت نهایی آن دخیل هستند هرچند قطر مفتول ضخیم‌تر گردد موجب استحکام و بالارفتن وزن آن می‌شود و در مقابل هر چه ابعاد چشمه بیشتر شود موجب کمتر شدن وزن و درشت شدن بافت توری خواهد شد متداول‌ترین قطرهای مفتولی بین ۲ میلی‌متر تا ۴ میلی‌متر هستند و متداول‌ترین ابعاد چشمی از ۴ در ۴ تا هفت و نیم در هفت و نیم سانتی‌متر که قیمت آن در مترمکعب از ۱۳ تا ۵۰ هزار تومان متغیر است.

    قیمت فنس کشیی

    قیمت تیرچه فنس

    تیرچه فنس یکی از اجزای مهم در فنس‌کشی دور باغ و یا زمین به شمار می‌رود. این نوع تیرچه مانند فنس دارای انواع مختلفی است. در فنس‌کشی دور باغ و یا زمین، معمولاً شما نمی‌توانید فنس را به‌خودی‌خود دور باغ قرار دهید و برای این کار نیاز دارید تا از پایه‌های بتنی و فلزی بهره بگیرید. بعد از نصب تیرچه‌ها در زمین، فنس‌ها را به‌وسیله سیم مفتول به پایه‌ها متصل می‌کنند تا در جای خود محکم قرار بگیرند. قیمت تیرچه فنس به نوع و درجه‌بندی مصالح استفاده شده در ساخت آن متغیر است که در سایت ماهور بتن قیمت انواع تیرچه فنس درج شده است.

    پایه فنس ارزان

    پایه یا تیرچه وسیله‌ای است که در زمین فرومی‌رود با فواصل مناسب و توری روی بدنه آن نصب می‌گردد و در اصل برای توری حکم ستون را دارد. معمولاً مجری طرح باتوجه‌به قدرت تیرچه و وزن توری فواصل را مشخص می‌کند و به اندازه‌های معین زمین را کنده و قسمتی از پایه در زمین جاگذاری می‌شود و با بتن مستحکم می‌گردد. البته برخی پایه‌های بتنی را به تیرچه وصل می‌کنند و در زمین دفن می‌کنند. پایه‌ها با ۲ جنس قوی و سبک و در قوطی‌های مختلف وجود دارند و همچنین ارتفاع اغلب پایه‌ها بین یک‌وریم تا ۳ است و قیمت آن‌هم به ۲ صورت کیلویی یا متری به فروش می‌رسد و البته کیفیت، استحکام، نو یا کارکرده و همچنین رنگ داشتن یا بی‌رنگ بودن هم در قیمت آن تأثیر دارد. قیمت متداول امروز آن بین کیلویی ۱۵ تا صدهزار تومان است. تیرچه که قوی‌تر از پایه است از چند رشته میل‌گرد و بتن درست شده که برای تحمل وزن‌های بیشتر استفاده می‌شود که معمولاً قیمت آن متری حساب می‌شود و از قیمت متری ۳۰ هزار تومان تا به بالا بستگی به شرایط متغیر است.

    مزایا فنس کشی

    در محیط‌های شهری اغلب برای تعیین حدود اماکن از دیوار یا نرده‌کشی استفاده می‌شود ولی گاهی شده که ما شاهد ادغام حصارکشی و فنس‌کشی هم به‌صورت ترکیبی و یا حتی انحصاری بوده‌ایم، ضمن این‌که در محیط‌های غیرشهری فنس‌کشی امروزه نقش ژئوپلیتیکی و اغلب حیاتی را پیدا کرده است. شاید به‌جرئت بتوان گفت اصلی‌ترین مزیت فنس‌کشی مزیت اقتصادی آن به‌جای دیوارکشی است. از مزیت‌های دیگر سرعت در نصب و جمع‌کردن، جابه‌جایی آسان و حتی قابل‌فروش بودن آن است

     عملیات فنس‌کشی

     برای عملیات فنس‌کشی نیاز به اجزاء فنس‌کشی، مصالح و مجری فنس‌کشی است شایسته است که با مطالعه و مشاوره قبل از زمان فنس‌کشی بتوانیم باتوجه‌به محیط و نوع انتظار کارایی اجزای مناسب و مجری خبره در این کار را برگزینیم، تا هم کار در زمان مناسب و شکل صحیح انجام گیرد و هم این‌که بعدها مشکلی پیش نیاید تا موجب تحمیل هزینه اضافه برای ما گردد. ازاین‌رو تحقیق قبل از اجرا می‌تواند در هزینه و زمان و کیفیت نهایی کار نقش بسزایی داشته باشد.

    پیاده‌سازی و نصب فنس کشی

     پیاده‌سازی و نصب فنس و حصار اغلب به ۲ صورت انجام می‌پذیرد، در حالت اول شما باتوجه‌به ابعاد محیط اجزاء و مصالح را تهیه می‌کنید و فقط کار را به نصاب واگذار می‌کنید که باتوجه‌به اندازهۂ کار و شرایط کارگاه معمولاً بر اساس متراژ انجام می‌پذیرد. قیمت حدودی امروز کار متراژی بین ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان است و در حالت دوم نصب متراژی است که مجری طرح باتوجه‌به نیاز و شرایط شما، اجزاء فنس از قبیل توری و پایه یا تیرچه و غیره را مشخص و با درنظرگرفتن اندازه کار مبلغی را به متراژ به شما پیشنهاد می‌دهد که باتوجه‌به حد متوسط بین متری صد و پنجاه تا دویست و پنجاه هزار تومان مبلغ فنس‌کشی یک محیط می‌شود.

     جمع‌بندی و نکات تکمیلی

    برای نکته تکمیلی لازم به ذکر است که بدانید شرایط محیط فوق مخصوصاً مسطح یا ناهموار بودن آن هم می‌تواند در تعیین قیمت نصب تأثیرگذار باشد و برای جمع‌بندی باتوجه‌به نکات گفته شده اگر اطلاعات کافی در این زمینه دارید می‌توانید اجزا و لوازم را تهیه و برای نصب کسی را بیابید وگرنه بهتر است از کسانی که حرفه آن‌ها در این زمینه است مشاوره و اطلاعات بگیرید و در نهایت کار را به کارشناس واگذار کنید تا نتیجه مورد دلخواه شما باشد و خوشبختانه امروزه مراکزی وجود دارند که با درنظرگرفتن نوع بهره‌وری بودجه و شرایط محیطی شما می‌توانند بهترین راهنمایی و اجرا را باتوجه‌به تجربه و سابقه کار برای شما انجام دهند.