آموزش نصب داربست انگور

  • تالیف شده در : 1399/04/07
  • داربست انگور یک ایده بسیار خوب برای برداشت محصول بیشتر می باشد. برای داشتن یک محصول سالم و پربار ، شما باید طریقه داربست کردن باغ را بلد باشید. استفاده از داربست هنگام رشد انگور بسیار مهم است. داربست علاوه بر اینکه وزن درخت رابه راحتی تحمل می کنند باعث می شود تا شاخ ها به صورت هماهنگ پخش و رشد کنند همچنین باعث می شود نور خورشید به طور کامل به بوته های درخت برسد و به رشد سریع درخت انگور کمک کنند. 

    آیا برای پرورش انگور استفاده از داربست مهم است؟


    باغ ها به روش سنتی نیز می توانند رشد و بار بدهند حتما نیازی به داربست کردن باغ نیست. درختان انگور بدون کمک ما در طبیعت به خوبی رشد می کند. توصیه کارشناسان ما استفاده از تیرجه های داربستی برای  درختان انگور می باشد این روش باعث می شود که انگور از بسیاری از بیماری های قارچی در امان باشد و انگوری سالم و درجه 1 به عمل بیاید.

    داربست کردن باغ انگور
    نصب داربست انگور


    عمر درخت انگور چقدر می باشد؟


    درختان انگور در صورتیکه به صورت داربستی ایجاد شوند می توانند تا 100 سال عمر داشته باشند در صورتیکه در باغ های سنتی عمر ان نسبت به داربستی کم تر می باشد. برای دستیابی به یک محصول سالم و یک درخت پربار ، بستن یک داربست محکم و مناسب ضروری است.

    چگونه می توان درخت انگور را روی داربست پرورش داد؟


    بوته های انگور شاخه های بسیار ریزی به نام پیچک دارد که قابلیت چسبندگی بسیار بالایی دارد و به هر چیزی می چسبد. درخت انگور خودش درختی بالا رونده است اگر باغ خود را داربستی کنید شاخه های برروی داربست ها رشد می کنند که حالت یکنواختی خاصی به باغ شما خواهد بخشید.

    داربست کردن باغ
    داربست درخت انگور


    ارتفاع داربست چقدر باید باشد؟


    خوب این بستگی دارد. اگر قصد دارید پاسیو یا پاسیوی خود را با آن بپوشانید ، به تمام کارهایی که در زیر داربست انجام می دهید فکر کنید. می خواهید زیر ملافه ناهار بخورید؟ یا در سایه آن بایستید؟
    به عنوان مثال در حیاط می توان داربستی به ارتفاع 1 متر و ارتفاع 80 سانتی متر ساخت که ارتفاع مناسبی برای هرس و چیدن انگور بدون نردبان است. هنگامی که تصمیم گرفتید انگور خود را پرورش دهید ، بهترین درخت انگور را در منطقه خود پیدا کنید.


    همزمان با کاشت تاک ، داربست مناسب برای فضای خانه خود نصب کنید. اختلاف اندازه بین درخت و داربست عجیب به نظر می رسد ، اما به خاطر داشته باشید که در پنج سال آینده شاخه ها آنقدر بزرگ می شوند که حصار کاملاً پوشانده می شود. در ابتدا، از آنجا که درخت کوچک و کوچک است باید خودتان به داربست متصل شوید اما با بالغ شدن و رشد درخت  شاخه ها خود به داربست می چسبند.

    آموزش نصب داربست انگور
    روش نصب داربست انگور

    نحوه بستن داربست


    1. برای تعمیر تیرها (برای بستن داربست) سوراخ هایی به عمق نیم متر ایجاد کنید. اگر تعداد تیرها زیاد باشد ، باید بین هر یک از آنها شش متر فاصله باشد. اما اگر فضای کافی ندارید ، می توانید مسافت را کاهش دهید.
    ۲. در ابتدا و انتهای هر ردیف، یک سوراخ اضافی برای قرار دادن تیر پشتیبانی ایجاد کنید تا بتوانید سیم های داربست را به آن وصل کنید. این سوراخ ها را به عمق نیم متر و 45 درجه داخل داربست سوراخ کنید.
    3. پایین سوراخ را 15 سانتی متر با شن پر کنید تا آب به انتهای تیرها نفوذ نکند.
    4- تیرها را در امتداد داربست بسازید. تیرهای اصلی باید 5/2 متر ارتفاع داشته و از زمین 2 متر فاصله داشته باشند و تیرهای گوشه ای در دو انتهای داربست باید 70/2 سانتی متر باشد که 20/2 سانتی متر از زمین باشد. خاک اطراف تیرها را با پاها فشار دهید تا کاملاً گره بخورند.
    5. مهارهای زمینی را در دو انتهای داربست نصب کنید. ستون کف یک میله فلزی است که در یک طرف آن تیغه هایی به شکل مارپیچ و از طرف دیگر یک حلقه وجود دارد. مهار را از کنار تیغه با زاویه 45 درجه نسبت به خارج داربست نصب کنید.
    6. یک یا دو ردیف سیم درجه چهارم (مواد گالوانیزه) را به داربست وصل کنید. اگر از یک ردیف سیم استفاده می کنید ، باید آن را 10 سانتیمتر بالاتر از شافت ببندید و اگر دو ردیف سیم دارید ، ردیف پایین باید 75 سانتی متر از زمین باشد و ردیف دوم باید 10 سانتی متر بالای تیر قرار گیرد.
    7. سیم ها را به انتهای داربست بکشید و به زمین وصل کنید.

    بهترین نوع داربست انگور
    داربست انگور در باغ


    نکاتی برای پرورش انگور در داربست


    هنگام اتصال ساقه به داربست ، توجه داشته باشید که گره باید از انتهای ساقه حدود 30 سانتی متر فاصله داشته باشد. انتهای ساقه را هرگز نبندید زیرا رشد آن متوقف می شود.
    وقتی شاخه به بالای داربست رشد کرد ، آن را به چپ یا راست ببندید تا به صورت افقی پخش شود. مهم نیست که کدام موقعیت را انتخاب کنید. شاخه بعدی را در جهت مخالف ببندید تا شاخه ها در نهایت به شکل T درآیند.
    هر زمستان شاخه های زیادی را که تابستان گذشته رشد کرده اند ، باید هرس کنید. شاخه هایی که به صورت افقی رشد کرده اند ، حدود 90 اینچ را هرس کنید. از این نترس انگور یک گیاه بسیار قوی است. اگر گیاه را به درستی هرس نکنید، ممکن است سال آینده محصول نداشته باشید.
    به خاطر داشته باشید که انگور به نور کامل آفتاب نیاز دارد ، بنابراین آنها را روی داربست بکشید تا داربست جلوی آنها را نگیرد.